Logoet
Når man skal designe en visuel identitet til et firma, starter man altid efter min mening med logoet.
Målet var at designe et logo som viser værdierne for virksomheden Juvel Gruppen. Værdierne om det ægte og eksklusive smykke både til kvinder og mænd. Værdierne indebærer:
- Eksklusiv
- God service
- Kvalitet
- Ægthed
Logoets opbygning
Oprindelse og ide til logoet skal give mening og forståelse samt være tidsløs, som de mange kendte logoer er.
Logoet skal være kendt for smykker og dens føromtalte værdier.
Logoet består af noget typografi og et ikon.
Ikonet er blevet lavet udfra de gamle alkymistiske symboler for guld og sølv. Der er så blevet justeret igennem processen, indtil det ønskede logo blev til.
Nedenfor kan du se processen.
Typografien
Fonten på logoet er en Bodoni 72 book som ellers er kendt for plakat overskrift fra 50erne, men den fungerer med ikonet og det budskab om det ægte, kvalitet og det eksklusive vi er ude efter.
Samtidig skulle fonten også stå med versaler og ikonet skulle være en del af teksten på en måde, og ikke være et element for sig hele tiden. til højre kan du se processen.
Det færdige logo
Det færdige logo er nu klart, der er en god balance imellem ikon og font.Logoet vil primært blive præsenteret med hvid tekst og sort baggrund, da den sorte farver giver et budskab om eksklusivitet og differentiere sig i forhold til andre smykke brands, som præsenteres sort på hvid baggrund.Intet er tilfældigt og det tomme rum er nøje udvalgt i alle logo varianter.
Nedenfor er der nogle eksempler på hvordan logoet bliver brugt.
Se hele designguiden her: